وبلاگ معین رسانه

روش ساخت تیزر تبلیغاتی 1403

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

روش ساخت تیزر تبلیغاتی به سادگی ساخت فیلم های کوتاه برای شبکه های اجتماعی نیست که امروزه در شبکه های مجازی بسیار با آن مواجه می شویم و بعضا هم می تواند مخاطب زیادی را به خود جلب نماید.هرچند امروزه به این محتواها هم به اشتباه، عنوان تیزر تبلیغاتی داده می شود.آن چه که از تیزر تبلیغاتی مورد نظر ما می باشد ساخت نوعی از محتوای تصویری با مدت زمانی کمتر از یک دقیقه می باشد(کوتاه بودن آن باعث امکان دیده شدن کل آن را به مخاطب می دهد) که بتواند ذائقه مخاطب را تحت تاثیر قرار داده و وی را برای خرید یک محصول تجاری و یا استفاده از یک خدمات خاص مجاب نموده و اورا به یک مشتری وفادار تبدیل نماید.حال این تعریف را مقایسه کنید با محتواهایی که امروزه در فضای مجازی با این عنوان پخش می شود.

استفاده از تبلیغات چگونه کسب و کار ما را رونق می بخشد؟

ضرورت استفاده از تبلیغات تصویری در موفقیت برند و کسب سهم بیشتری از بازار

در مقایسه با گذشته لوازم ارتباطی و ابزار رسانه ای مورد استفاده توسط افراد جامعه به سرعت در حال دگرگونی و گسترش می باشد به این گونه که اگر در گذشته رسانه های عمومی داشتیم امروزه رسانه های فردی داریم و هرشخص در هر لحظه و در هر مکان بدون هیچ محدودیتی می تواند از آخرین اطلاعات روز در اطراف خود و حتی در دنیا مطلع شود وحتی خودش نقش یک رسانه مستقل را داشته باشد.

این امر سبب شده تا بسیار راحت تر بتوان به بخش مشخصی از جامعه هدف مخاطبان دسترسی پیدا کرد و پیام تجاری خود را به آنان انتقال داد.همچنین با توجه به گستردگی دسترسی مخاطبان به وسایل صوتی تصویری مدرن اعم از گوشی های تلفن همراه و انواع کامپیوتر نوع و ساختار تبلیغات هم به کلی دگرگون شده به طوری که بیشتر مخاطبان به دنبال دیدن تصاویر هستند تا خواندن متن-تبریک میگم شما اگر تا اینجای متن رو مطالعه کردید جزو کسانی هستید که به دنبال اطلاعات کاملتری هستند پس تا انتها همراه ما باشید.

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا ساخت تیزر تبلیغاتی اهمیت دارد؟

بر اساس بررسی های علمی به عمل آمده از میزان تاثیرگذاری تیزرهای تبلیغاتی شرکت های مختلف، بیش از 70 درصد مخاطبان این تیزرها به مشتریان بالفعل خرید یک محصول تبدیل می شوند از همین رو بسیاری از شرکت ها علیرغم هزینه های سنگین ساخت تیزر اقدام به این کار می کنند. 

آنچه در تیزرهای تبلیغاتی می تواند باعث موفقیت یک برند شود عبارت است از:

.   القای وفاداری در مخاطبان به برند

.  تلاش مخاطب برای شناخت برند و محصولات آن

.  ایجاد ذهنیت مثبت نسبت به برند

.  جذب مشتریان جدید

.  ترغیب رقیبان

.  بالا رفتن توقع مشتریان از برند

تیزر تبلیغاتی چیست؟

تیزرهای تبلیغاتی در واقع محتوای تصویری هستند که در بازه زمانی 15 تا 50 ثانیه با هدف معرفی محصول تجاری و یا خدمات یک برند تولید می شوند. این تیزرها با چاشنی خلاقیت و با استفاده از برنامه ریزی دقیق و شناخت کامل از برند و مقایسه سایر رقبا و نظر سنجی های مختلف حین تولید و با تکنیک های متنوع تصویربرداری و تدوین فیلم و گرافیک ساخته و پخش شده و حتی بعد از پخش آن نیز با نظارت بر نتایج و نظرسنجی ،میزان موفقیت آن برای استفاده در پروژه های آتی تبلیغاتی مورد سنجش و ارزیابی قرار می گیرد.

پس به طورکلی می توانیم مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی را شامل موارد زیر دسته بندی نماییم:

  • شناخت و ارزیابی کامل محصول و خدمت مورد نظر 
  • آشنایی با استراتژی برندینگ و مارکتینگ مورد نظر سفارش دهندگان
  • بررسی بازار هدف و مخاطبان احتمالی تیزر تبلیغاتی
  • برنامه ریزی تولید متناسب با کمپین های تبلیغاتی 
  • تهیه سناریو و طرح مورد نظر جهت ارائه به مشتری 
  • جلب موافقت و اعمال نظرات سفارش دهندگان و ارزیابی نتیجه اعمال نظرات
  • تهیه نسخه ای آزمایشی از طرح و نظرسنجی از بخش کوچکی از مخاطبان هدف
  • تحلیل کلیه داده ها و نظرات در جلسات همفکری تولید کنندگان
  • ساخت و تولید تیزر تبلیغاتی طبق سناریو و اهداف پروژه
  • تحلیل باز خورد مخاطبان بعد از پخش و تهیه گزارش نقاط قوت و ضعف
  • استفاده از گزارش بازخورد برای ساخت تیزرهای بعدی

تبلیغات ویدئویی چگونه کسب و کار ما را متحول می کند؟

با دیدن موارد اخیر ممکن است این سوال را از خود بپرسید که در کشور ما هم تیزرهای تبلیغاتی به این شکل ساخته می شوند؟در پاسخ باید بگوییم که آنچه که در اینجا به آن تیزر تبلیغاتی گفته می شود شاید فرسنگ ها با آنچه که شرکت های تبلیغاتی بین المللی در حال ساخت و تهیه آن هستند فاصله دارد شاید یکی از دلایل آن نبود برند های بین المللی در ایران و همچنین نبود رقابت جدی است.مثلا آنچه که در شرکت های بزرگ تبلیغاتی نظیر Ogilvy  ساخته می شود که می تواند بر موفقیت و محبوبیت یک برند تاثیر گذارد با آنچه که در ایران از سراهای مختلف فرش و لوازم خانگی ساخته می شود بسیار متفاوت است.

نوع نگاه به تیزر های تبلیغاتی در ایران در سال های گذشته بسیار تغییر کرده و از تیزرهایی که در دهه های شصت و هفتاد خورشیدی به صورت شعر گونه ساخته میشد به کلی فاصله گرفته شده ولی بازهم نسبت به استانداردهای جهانی راه زیادی پیش رو داریم.

نگاه سازندگان تیزرهای تبلیغاتی در کلاس جهانی بیشتر تحت تاثیر قرار دادن ناخودآگاه مخاطبان و ایجاد ارتباطی قوی با آنهاست مثل استفاده از نمادهای ملی میهنی،آئین ها و رسوم و روابط انسانی بر پایه اصول اخلاقی و بشردوستانه و … که ضمن اثرگذاری بیشتر ماندگاری این پیام را نیز تقویت می نماید.

تبلیغات ویدئویی چگونه کسب و کار ما را متحول می کند؟

روش ساخت تیزر تبلیغاتی راه ساده ای نیست که هر شرکتی یا گروهی بتواند به راحتی ادعا کند این توانایی را دارد. از همین رو اگر قصد ساخت تیزر تبلیغاتی برای برند خود را دارید حتما با ظرافت و دقت این موضوع را بررسی کنید.

اینکه از چه تکنیک ها، چه سناریویی، چه برنامه های کاربردی برای تدوین تیزر و… استفاده می شود. در نظر داشته باشید که دقت شما برای بررسی ساخت این تیزر می تواند با توجه به جامعه هدف مخاطبان شما، افزایش جذب مشتری 70 درصدی را به همراه داشته باشد. و اگر این تیزر تبلیغاتی به شکل صحیحی اکران نشود می تواند باعث افت برند شده و  شما را از هدفتان دور کند.

آنچه در تیزرهای تبلیغاتی می تواند مخاطب را به سمت شما جذب کند جذابیتی است که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد به طوری که برای دیدن تیزر مشتاق بوده و تا انتها آن را دنبال کند و یا حتی از دیدن دوباره آن خسته نشود. در این صورت تیزر تبلیغاتی به طور غیرمستقیم بلندگوی تبلیغ برند شما شده و مشتری برای خرید محصول شما  مشتاق و پیگیر می شود. 

شرکت تبلیغاتی معین رسانه با بیش از دو دهه فعالیت حرفه ای در حوزه تولیدات تبلیغاتی اعم از تیزر و سایر اشکال تبلیغاتی می تواند هرگونه اطلاعات و مشاوره ای که در این زمینه نیاز داشتید در اختیارتان قرار دهد. معین رسانه با استفاده از بالاترین ظرفیت های متخصص و هنرمند و نیز تیم فنی حرفه ای طی دو دهه گذشته همکاری نزدیکی با برندهای مختلف صنعتی و تولیدی داشته و توانسته رضایت بالای مشتریان خود را جلب کند. دریافت بهترین تیزرها و تولیدات تبلیغاتی از سوی معین رسانه در نزدیکترین زمان و مناسب ترین هزینه تعهدی است که به مخاطبان و مشتریان خود داشته و همواره تلاش ما بر این بوده که کیفیت بالا را درنظر داشته باشیم.

شما می توانید جهت دریافت انواع خدمات تبلیغاتی اعم از عکاسی تبلیغاتی و صنعتی، تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی و رادیویی، تیزرهای مناسب شبکه های اجتماعی، ساخت انیمیشن و… با همکاران ما در شرکت تبلیغاتی معین رسانه تماس بگیرید.

معرفی بهترین برنامه های ساخت تیزر تبلیغاتی

معرفی بهترین برنامه های ساخت تیزر تبلیغاتی

روش ساخت تیزر تبلیغاتی تنها با یک روش منحصر امکان پذیر نیست. سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی و فناوری های مختلف از یک سو، پیشرفت و ارتقا برنامه های ساخت ویدئو نیز از دیگر سو باعث شده ساخت تیزرهای تبلیغاتی به میدان رقابت های سنگین و حرفه ای تبدیل شود. به طوری که مثل گذشته انحصار آن در اختیار یک یا دو شرکت نباشد. از مهمترین برنامه های ساخت تیزر تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم افزار کاراکتر انیماتور

 

نرم افزار کاراکتر انیماتور

کاربرد این نرم افزار برای ساخت انیمیشن با قابلیت بالای این نرم افزار در ایجاد کاراکترهای جذاب با حالات چهره و کیفیت صدای بسیار مناسب است. گرافیک بالای کاراکترها در این نرم افزار طراحی انیمیشن را بسیار حرفه ای و جذاب می کند. یکی از مهمترین مزیت های نرم افزار را می توان پشتیبانی و  قابلیت جابجایی و دریافت گرافیک از سایر برنامه های طراحی گرافیکی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور عنوان کرد. این نرم افزار یک روش ساخت تیزر تبلیغاتی مناسب به شمار می آید.

چطور تیزر تبلیغاتی بسازیم؟روش ساخت تیزر تبلیغاتی

نرم افزار ادوبی پریمیر

کار این نرم افزار تدوین با کیفیت و جذاب ویدئوها است. این نرم افزار قابل استفاده روی گوشی های تلفن همراه نیز هست. در نظر داشته باشید این نرم افزار با امکانات و قابلیت های بالا برای کاربران غیر حرفه ای قابل استفاده نیست و کار با آن نیازمند آموزش است.

از این نرم افزار ضمن تدوین تصاویر فیلمبرداری شده در صحنه و نیز ساخت موشن گرافیک های دوبعدی معمولی نیز می توان استفاده نمود.

تری دی مکس

نرم افزار تری دی مکس

کاربرد این نرم افزار بیشتر در زمره تولید محتواهای تصویری و ویدئویی در حوزه سرگرمی و رسانه در سطح حرفه ای است. به طوری که با استفاده از این برنامه بازی های مجازی و آنلاین حرفه ای سه بعدی ساخته می شود. از مهمترین ویژگی های تری دی مکس می توان قابلیت رندر آن دانست که قبل از گرفتن خروجی نهایی می توان پیش نمایش کار را مشاهده و بررسی کرد.از این نرم افزار برای ساخت تصاویر سه بعدی با ظاهری واقعی از پروژه های عمرانی در حال ساخت بسیار استفاده می شود و سبب می شود محتوای تبلیغاتی بر اساس نقشه های ساختمانی قبل از ساخت به صورت واقعی بازسازی شود.

چگونگی ساخت تیزر تبلیغاتی

نرم افزار افتر افکت

کاربرد این نرم افزار تحول زیادی را در صنعت تبلیغات ایجاد نموده از ساخت تصاویر گرافیکی متحرک همچون لوگوموشن و اینفوگرافی گرفته تا ایجاد جلوه های ویژه خاص روی تصاویر که به صورت دوبعدی و سه بعدی قابل اجرا می باشد و حتی ساخت انیمیشن های جذاب دوبعدی و سه بعدی نیز از قابلیت های این نرم افزار می باشد.برای کار با این نرم افزار داشتن آگاهی در خصوص سایر نرم افزارهای محبوب ادوبی یعنی فتوشاپ ،ایلوستریتور و پریمیر پرو می تواند به شما دامنه عمل و خلاقیت بیشتری دهد که نتیجه کار در ساخت تیزر و محتواهای تبلیغاتی بسیار شگفت انگیز خواهد بود. 

 

توصیه آخر برای علاقمندان برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی

با توجه به شرایط حال حاضر اقتصادی و کسب و کار، بسیاری از صاحبان کسب و کار کوچک و یا شرکت های تولیدی نوپا به فکر تهیه تیزر و محتوای تبلیغاتی برای خود باشند که توصیه ما به عنوان یک شرکت تبلیغاتی که سال ها در کنار شرکت های کوچک و بزرگ صنعتی بوده این است که در ازای صرفه جویی در هزینه هایی که ممکن است برای ساخت تیزر تبلیغاتی توسط خودتان بدست آورید مجبور خواهید بود زمان و تمرکز روی حوزه ای صرف نمایید که تا حالا با آن یا سروکار نداشتید و یا در آن تجربه کمی دارید و برای اینکه بتوانید این تکنیک ها را فرا بگیرید شاید گاهی نیاز باشد هزینه ای هم پرداخت کنید(زمان=طلا) و از طرفی هیچ تضمینی وجود ندارد که آن محتوای تبلیغاتی که ساختید بتواند در جذب مشتریان موفق عمل نماید.

هیچ وقت در دام افراد سودجو مثل برخی از اینفلوئنسرها که می خواهند یک شبه شما را به موفقیت برسانند نیوفتید هرچند شاید بتوانند در کوتاه زمان برای شما اصطلاحا فالور جذب کنند ولی به این فکر باشید که آیا تصویر ایجاد شده از آن محتوا در شان شما و یا برندتان هست و چند سال بعد که به گذشته نگاه کنید چه حسی نسبت به تصمیم امروزتان خواهید داشت؟

مثالی که اینجا می توانیم بزنیم برند RED BULL است که تولید کننده نوشابه های انرژی زاست و در ابتدا با یک سری از تیزر های تبلیغاتی اثر گذار اقدام به معرفی خود کرد و الان که به صفحات مجازی این شرکت مراجعه می کنید نه تنها یک تیزر از آن نمی بینید بلکه محتواهای ورزشی از طرفداران آن را می بینید که دائم به صورت غیر مستقیم و رایگان این محصول را تبلیغ می کنند نه اینکه بخواهند با صرف هزینه های هنگفت با اینفلوئنسرهای سطح پایین و بعضا پر طرفدار و اصطلاحا با محتوای زرد بخواهند محصولشان را معرفی کنند.

در پایان باید بگوییم که هیچ رابطه ای بین میزان بودجه یک تیزر تبلیغاتی و موفقیت آن وجود ندارد و داشتن یک ویژن و چشم انداز بلند مدت و نیز همکاری نزدیک با یک شرکت تبلیغاتی متعهد و حرفه ای که دائم فعالیت های تجاری و تولیدی شما را تحلیل می کند و بر اساس آن اقدام به برنامه ریزی تبلیغاتی می کند می تواند خیال شما را در این زمینه آسوده نماید که به جای نگرانی برای تولید محتوا بتوانید به فرآیند تولید و استراتژی های برند خود تمرکز نمایید.

ما به عنوان شرکت تبلیغاتی معین رسانه آماده ایم تا با استفاده از تمام ظرفیت های خود برای کمک به کسب سهم بیشتری از بازار در میان رقبا در کنار برند شما گام برداریم.